منشور اخلاقی شهرداری

  • به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
  • نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.
  • راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود .
  • فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
  • ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض ( قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و…) صورت گیرد.
  • به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
  • اطلاعات لازم جهت انجام خدمت بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد .
  • انجام وظایف به صورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
  • از مظاهر فساد اداری ، نظیر توصیه ، سفارش ، و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
  • در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
  • فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام شود.
  • از شایعه سازی ، تهمت ، غیبت ، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود .
  • رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری شود .
  • از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
  • از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
  • تجهیزات و اشیاء به طور دقیق و منظم استقرار یابدبه نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشند.
  • حسب مورد از وسائل ایمنی استفاده گردد.
  • از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمانی جلوگیری شود .
  • سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود .
  • از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد .
  • اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد .
  • نسبت به حرفه وسازمان مطبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد .
  • قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعایت شود .
  • از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود .